Česká obchodní inspekce si během 2. čtvrtletí 2017 posvítila na 277 e-shopů, výsledky byly katastrofální

Velká část naší populace si e-shopy velice oblíbila. Jak si ale vedly e-shopy, které byly zkontrolovány Českou obchodní inspekcí (ČOI)? Dle tiskové zprávy provedla ČOI za druhé čtvrtletí roku 2017 kontrolu u 277 tuzemských e-shopů. Z těchto 277 e-shopů shledala porušení zákonných povinností u 250 z nich. Z toho plyne, že přes 90 % internetových obchodů kontrolou neprošlo. A čím se e-shopy nejčastěji provinily?

Mezi nejčastější provinění patří užití některé z nekalých obchodních praktik, ať již se jednalo o klamavé konání, klamavé opomenutí, anebo užití agresivní obchodní praktiky. Dalším častým proviněním bylo, že prodávající neinformoval spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.  Řada e-shopů se dále provinila tím, že neinformovala spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace včetně údajů o tom, kde ji lze uplatnit. Těmto prohřeškům se přitom mohou podnikatelé vyhnout, pokud pozmění svoje obchodní podmínky.

ČOI se dlouhodobě zabývá problematickými e-shopy, a proto také byla většina kontrol zaměřena právě na ně. Dále vycházela i z podnětů jednotlivých spotřebitelů, kterých bylo v tomto období podáno přes 1300.

ČOI během 2. čtvrtletí roku 2017 uložila celkem 269 pokut v celkové hodnotě 1 273 500 Kč. Nejvyšší pokuta přitom dosáhla výše 50 000 Kč.

Pokud se chcete vyhnout pokutám a problémům s Českou obchodní inspekcí nebo si nevíte rady při sestavování obchodních podmínek pro Váš e-shop, obraťte se nás. Rádi vytvoříme veškeré potřebné dokumenty přesně na míru Vašemu e-shopu.

Kontaktní formulář

Čekejte prosím, odesílám Váš dotaz