Nezávazná poptávka

Blog

Nová pravidla pro místní poplatky

Parlament v současné době projednává novelu zákona o místních poplatcích. Z pohledu zákonodárců je totiž současný zákon zastaralý a neodpovídá aktuální situaci na trhu cestovního ruchu, zejména s ohledem na platformy sdílené ekonomiky – především pak portál Airbnb. Jaké jsou povinnosti dle současné… Více

09.10.2018

Nová evropská směrnice o autorském právu může zásadním způsobem změnit internet

V Evropské unii se v současné době projednává návrh nové směrnice o autorském právu. Poslední unijní dokument týkající se ochrany autorských práv byl schválen v roce 2001, tedy před dlouhými sedmnácti lety. Od té doby došlo k velkému posunu v oblasti nakládání s autorskými… Více

27.09.2018

Pronajímáte byt přes Airbnb? A vedete domovní a evidenční knihu?

Jedněmi ze základních povinností, které musí poskytovatelé ubytování plnit, je vedení domovní a evidenční knihy. Tyto povinnosti jsou často opomíjeny především menšími ubytovateli (např. lidé, kteří pronajímají své nemovitosti skrze Airbnb nebo Booking.com). Evidenční kniha Evidenční knihu je ubytovatel povinný… Více

18.09.2018

Je psaní fiktivních hodnocení společností legální?

V tomto článku se zaměříme na otázku, zda si může podnikatel legálně objednat napsání nebo si sám napsat smyšlené hodnocení na webových portálech jako je například Google, Heuréka, Facebook apod. Takovéto jednání by mohlo být totiž problematické dle vícero zákonů. V tomto… Více

17.09.2018

Drtivá většina e-shopů nedodržuje svoje zákonné povinnosti, vyplývá z kontrol České obchodní inspekce

V druhé polovině srpna zveřejnila Česká obchodní inspekce tiskovou zprávu[1] o kontrolách e-shopů, které proběhly ve druhém čtvrtletí roku 2018. Z 260 provedených kontrol Česká obchodní inspekce konstatovala porušení zákonů na ochranu spotřebitele ve 218 případech. To představuje 83,9 % (!) všech… Více

12.09.2018

Obchodní sdělení: kdy je lze zasílat bez souhlasu a kdy je naopak získání souhlasu nezbytné?

Jednou ze základních otázek podnikatelů na internetu, kterou v souvislosti s GDPR[1] řeší, je potřeba získání souhlasu pro zasílání obchodních sdělení (ať už v podobě newsletterů, akčních letáků či jiných druhů přímého marketingu). Modelovým případem může být provozovatel e-shopu, který v rámci objednávkového formuláře… Více

10.09.2018

Souhlas se zpracováním osobních údajů – kdy je potřeba a jak musí vypadat?

Kdy je souhlas potřeba? Chcete-li jakkoliv zpracovávat osobní údaje (např. jméno, příjmení, e-mailová adresa), musíte k tomu mít vždy právní titul, jinými slovy některý z důvodů uvedených v čl. 6 GDPR[1]. Právní titul tvoří právní základ, bez kterého správně nelze jakékoliv zpracování osobních… Více

10.09.2018

Jaké zásadní změny přinese nový návrh Evropské komise na revitalizaci spotřebitelského práva?

Ačkoliv je úprava spotřebitelského práva v rámci Evropské unie považována za jednu z nejpřísnějších na světě, přišla Evropská komise s novým legislativním návrhem, který má přispět k posílení spotřebitelských práv na jednotném evropském trhu. Takzvaná nová politika pro spotřebitele reaguje na nejnovější vývoj moderních… Více

09.08.2018